متن کامل قانون برنامه ششم توسعه
نوشته شده توسط : Tara79f

پدر و مادر فرشاد هم به خارج از کشور رفتهاند و فرشاد به دلیل عشقی که به لاله داشته در ایران مانده و مجبور است دوران سربازی خود را تا چند روز دیگر در جبهه سپری کند. تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده، تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازاتهای مندرج در تبصره (1) ماده (28) قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16/8/1383 محکوم میشود. ادریس، پسر مستخدمش است که در منزل وی کار میکند و مدتی به جنگ رفته و از او خبری نیست. وقتی آنها به اهواز میرسند، برخلاف برنامه، جایی برای دکتر فرجام در هتل در نظر گرفته نشده و جلال آریان او را به همراه خود به منزل دوست دیرینهاش، دکتر یارناصر که پزشک است، میبرد. نگاه دوم از آن نویسندگانی است که دید منفی به جنگ دارند و دستۀ سوم نگاه نویسندگانی است که در ابتدا با دیدی مثبت میاندیشیدند، اما بهمرور زمان به نقاط منفی جنگ توجه نشان دادند.

علی دست­خشک در پایان­نامۀ خود با عنوان «تحلیل گفتمانی رمان­های اسماعیل فصیح و محمدرضا کاتب در حوزة جنگ (زمستان62، دوشنبههای آبی ماه)» این دو رمان را از لحاظ دو رویکرد ارزش­محور و انتقادمحور از دو نویسنده مورد بررسی قرار داده است. البته با این یک ذره هوش که در قشر ذکور یافت مىشود، کار آقاجون دلیل موجه پیدا مىکند. آنها اقوام یا دوستانی در این کشورها دارند که با آوردن فرزند بیشتر هم بهلحاظ مالی تأمین شدهاند هم در بعضی موارد فردی ازسوی نهادهای اجتماعی برای مراقبت از فرزند و انجام کارهای خانه نیز به کمک آنها آمده است. لاله هم مادر خود را از دست میدهد و وضع روحی بسیار بدی دارد. 2002) در پژوهش خود نشان داد که 60 درصد از کارفرمایان مورد بررسی در پژوهش، میزان عملکرد فارغ التحصیلان آموزش های فنی و حرفه ای را در حد قابل پذیرش توصیف کرده اند. دارا بودن منابع مطالعاتی مناسب برای شرکت در آزمون استخدامی یکی از کلیدیترین گامها در مسیر شرکت در آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان است.

 

فرشاد نیز عازم جبهه میشود درحالیکه در اهواز جنگ شدت گرفته و خطر بمباران حتمی است. مریم، ادریس و لاله آمادۀ ترک اهواز میشوند و فرشاد، آمادۀ رفتن به جبهه. فرجام در نامهای به آریان نوشته که او فرشاد و لاله را متقاعد کرده که خود بهجای فرشاد به جبهه برود و فرشاد با کارت او به خارج از کشور سفر کند. رمان­های «شراب خام»، «داستان جاوید»، «ثریا در اغما»، «زمستان 62» و «درد سیاوش» از آثار او به شمار می­روند. ب- مقررات و آییننامههای سرمایهگذاری ذخایر بیمهای بهمنظور استفاده مناسب از منابع مذکور در جهت تأمین مالی پایدار در اقتصاد ملی توسط شورای عالی بیمه بازنگری گردد. تبصره- منابع مورد نیاز اجرای این بند از محل صرفهجویی در مصرف سوختهای فسیلی موضوع ماده(12) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394 تأمین میگردد. ت- دولت موظف است با رعایت قانون صندوق رفاه دانشجویان مصوب 4/11/1371 و اصلاحات و الحاقات بعدی، به منظور تحول در نظام اقتصاد آموزش عالی، هدفمندسازی یارانهها و بهبود شرایط و امکانات رفاهی دانشجویان، ضمن تداوم و تقویت کمک به صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای اجرای قانون برنامه، نسبت به پیشبینی و تأمین اعتبار مورد نیاز یارانه غذایی دانشجویی از محل درآمدهای عمومی علاوه بر اعتبارات فعلی اقدام کند و این اعتبارات را برای کمک به دانشجویان کمبضاعت مالی بهصورت متمرکز در اختیار صندوقهای رفاه دانشجویان وزارتخانههای مذکور قرار دهد.

 

جلال آریان پس از تلاشهای فراوان ادریس را در آبادان پیدا میکند در حالی که یک دست و یک پای او سوخته و صورتش نیمسوز شده است. مسئولان شرکت نفت ساختمانی بزرگ و خالی از وسایل و تجهیزات برای مرکز آموزش کامپیوتر و اتاقی برای منصور فرجام مهیا میکنند و او مشغول آماده­ کردن 
تلگرام برنامهها و طرحهای مرکز میشود. با شروع جنگ تحمیلی و تعطیلی دانشکدۀ نفت آبادان در ۴۷ سالگی با سمت استادیار زبان انگلیسی مجبور به بازنشستگی شد. مریم جزایری از کار اخراج میشود و در معرض تهدیدهای دشمن دیرینهاش «ابوغالب» و دلتنگ فرزندش است که در خارج از کشور تحصیل میکند و به دلیل ممنوعالخروج بودن، سالها از دیدارش محروم شده است. 10- جایگاه اجتماعی پرستار را بهتر مشخص میکند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حداقل سن استخدام ۱۸ و حداکثر سن استخدام ۳۵ سال است و هیچ دستگاه دولتی حق تعیین محدودیت جدید در این باره را ندارد.

 





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: